Informacje szczegółowe dla nowoprzyjętych studentów I roku w Kolegium MISMaP UW
1. Wybór opiekuna dla studentów I roku MISMaP w roku akademickim 2022/223
Każdego ze studentów rozpoczynających studia w Kolegium MISMaP obejmuje opieką tutor (mentor) -profesor lub adiunkt zatrudniony na wydziale Uniwersytetu Warszawskiego, na którym prowadzony jest kierunek podstawowy wybrany przez studenta w Kolegium MISMaP. W zależności od wydziału, student ma obowiązek wyboru od początku studiów indywidualnego tutora korzystając z dostępnych list na stronie MISMaP.
Studenci powinni nawiązać kontakt z tutorem (najlepiej w czasie dni adaptacyjnych w końcu września, wcześniej ew. mailem jednak nie później niż na początku października).
W przypadku trudności w nawiązaniu kontaktu z tutorem można skontaktować się z opiekunem/koordynatorem MISMaP na danym wydziale.
Wydział Biologii: koordynator: dr Monika Radlińska (tel.:22 55 41419;
e-mail: m.radlinska@biol.uw.edu.pl)
WydziałChemii: koordynator:drAgata Kowalczyk; e-mail:akowalczyk@chem.uw.edu.pl);
Wydział Fizyki: koordynator – prof. dr hab. Andrzej Twardowski (tel.: 22 5532732;
e-mail: andrzej.twardowski@fuw.edu.pl)
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych (informacja będzie uzupełniona)
opiekunowie I roku:
dla kierunku geografia oraz dla kierunku gospodarka przestrzenna:
Wydział Geologii: koordynator: dr hab. Anna Wysocka, prof. UW (tel.: 22 55 40445;
e-mail: Anna.Wysocka@uw.edu.pl)
Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki: koordynator: dr hab. Filip Murlak (tel.: 22 55 44458;
e-mail: fmurlak@mimuw.edu.pl)
Wydział Psychologii: koordynator: dr n. społ. Aleksandra Bala (tel.: 22 55 49 750
e-mail: bala@psych.uw.edu.pl)
Wydział Filozofii: koordynator: dr hab. prof. ucz. Marcin Poręba (tel.: 2255 20221; e-mail: m.poreba@uw.edu.pl)
Wydział Socjologii: koordynator (informacja będzie uzupełniona)
Kolegium MISMaP prowadzi studia międzydziedzinowe na kierunkach przyporządkowanych do dyscyplin naukowych wchodzących w zakres dziedzin nauk:
a). ścisłych (matematyka, informatyka, fizyka, astronomia, chemia),
b). przyrodniczych (biologia, biotechnologia, ochrona śr., geografia, geologia poszukiwawcza, geologia stosowana),
c). społecznych (psychologia, gospodarka przestrzenna, socjologia),
d). humanistycznych (filozofia, kognitywistyka i bioetyka (tylko II stopień))
W ramach studiów międzydziedzinowych student może wykorzystać dodatkowe, bezpłatne punkty ECTS określone ustawą: 90 ECTS na programie studiów oraz od 1.10.2013 roku z puli JM Rektora UW 150 ECTS, co podnosi limity ECTS:
– na studiach I stopnia do: 180 + 90 + 150 = 420 ECTS
– na studiach II stopnia do: 120 + 90 + 150 = 360 ECTS
– na studiach jednolitych magisterskich do: 300 + 90+150 = 540 ECTS.
Student zobowiązany jest do realizacji zajęć:
W szczególnych przypadkach (m.in. w przypadku niemożności ułożenia spójnego IPS) student może zwrócić się do dyrektora K MISMaP o zwolnienie z obowiązku realizacji zajęć modułowych.
2. Układanie planu i zapisy na zajęcia
Przed wyborem zajęć proszę zapoznać się z wymaganiami programowymi dla studentów MISMaP i zajęciami proponowanymi przez wydział na semestr zimowy (2022Z).
Studentów MISMaP nie obowiązuje realizacja zajęć dodatkowych (ogólnouniwersyteckich) – wymaganą semestralnie liczbę punktów (ECTS) można wypełnić zajęciami z kierunku podstawowego i pozapodstawowego.
Na w/w zajęcia studentów MISMaP rejestruje sekretariat K MISMaP. Zajęcia będą prowadzone w czasie dni adaptacyjnych (koniec września). Szczegółowy harmonogram dni adaptacyjnych będzie podany na stronie K MISMaP.
UWAGA: brak zaliczenia wymienionych zajęć skutkuje warunkowym zaliczeniem I roku studiów.
c) obowiązkowe szkolenie biblioteczne online
https://www.buw.uw.edu.pl/szkolenia/ Student, który przeszedł szkolenie z wynikiem pozytywnym, powinien wydrukować stronę z wynikiem testu i złożyć w Sekretariacie K MISMaP w czasie dni adaptacyjnych przy odbiorze legitymacji studenckiej
UWAGA: przy zapisach i rezygnacji obowiązują terminy podane przez Wydziały.
Zapisy na zajęcia dla studentów I roku odbywają się we wrześniu poprzez system USOS. Sposoby i terminy rejestracji na zajęcia (kierunek podstawowy i pozapodstawowy) są szczegółowo opisane na stronie internetowej Wydziału Biologii. Zajęcia znajdujące się w ofercie programowej dla studentów I roku podzielone są ze względu na kierunek studiów (biologia, biotechnologia, ochrona środowiska) oraz ze względu na typ zajęć: „obowiązkowe” oraz „do wyboru”. Należy zwrócić uwagę na przedmioty z grup do wyboru, które zgodnie z programem można zrealizować w okresie dwóch pierwszych lat studiów oraz na możliwość wyboru tych zajęć w określonym wymiarze godzinowym..
Przed rozpoczęciem rejestracji należy sprawdzić czy kursy zostały udostępnione – jeżeli rejestracja na wybrany przedmiot nie jest widoczna należy wysłać e-mail na adres: usosweb@psych.uw.edu.pl
Informacje organizacyjne dot. rejestracji znajdą się na stronie: http://psych.uw.edu.pl/dla-studentow/rejestracje-na-zajecia/
Istnieje możliwość uczestniczenia studentów Kolegium MISMaP w zajęciach prowadzonych w ramach makrokierunku Bioinformatyka i Biologia Systemów (w miarę wolnych miejsc na ćwiczeniach, gdzie liczba miejsc jest ograniczona możliwościami technicznymi). Kolegium MISMaP będzie uznawać przedmioty kierunkowe ze zdanym egzaminem lub zaliczeniem na ocenę na Bioinformatyce i Biologii Systemów (zgodnie z wymaganiami makrokierunku) jako przedmioty pozakierunkowe w Kolegium MISMaP.
Zapisy na zajęcia na wybrane przedmioty Bioinformatyki i Biologii Systemów – studenci składają podanie w sekretariacie K MISMaP do dnia 1 września, osobiście lub drogą mailową na adres mismap@fuw.edu.pl (z dopiskiem w temacie „zapisy bioinformatyka”). Podanie musi zawierać: imię i nazwisko studenta, numer telefonu do szybkiego kontaktu, adres mailowy uniwersytecki, numer albumu, rok studiów, kierunek podstawowy, pełną nazwę przedmiotu, kod przedmiotu, numer grupy zajęciowej (dot. ćwiczeń i laboratoriów). Decyzje będą podjęte w 2 połowie września.
Studenci Kolegium MISMaP nie mają możliwości uzyskania dyplomu makrokierunku Bioinformatyka i Biologia Systemów. Dyplom ukończenia tego makrokierunku mogą uzyskać tylko studenci przyjęci na makrokierunek – wszystkie zajęcia makrokierunku są dedykowane dla tej grupy studentów (nawet, jeżeli ich nazwa jest współbrzmiąca z innymi zajęciami prowadzonymi przez Wydziały, treść jest dopasowana do wymagań makrokierunku) i wymagane jest ich zaliczenie.
USOS – Uniwersytecki System Obsługi Studentów. Wygodne wejście na wydziałowe USOSweb z US ze strony https://usosweb.uw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:news/default
LOGOWANIE do USOS i USOSweb dostępne jest za pomocą hasła z IRK.
Te same hasła dają możliwość zalogowania się do rejestracji na przedmioty ogólnouniwersyteckie http://rejestracja.usos.uw.edu.pl/). Identyfikatorem logowania do serwisów jest PESEL.
Posiadanie skrzynki pocztowej w domenie uniwersyteckiej jest obowiązkiem każdego studenta. Tylko na te adresy e-mailowe będą wysyłane komunikaty rejestracyjne i odpowiedzi na wiadomości.
Załóż skrzynkę pocztową: http://poczta.student.uw.edu.pl/
We wszystkich sprawach studenckich obowiązkowo należy korzystać z adresów UW.
Lektoraty nie są zajęciami obowiązkowymi, mają na celu umożliwienie studentowi podwyższenia poziomu znajomości już opanowanego języka obcego lub umożliwienie nauki kolejnego języka obcego. Wymagany jest egzamin z języka nowożytnego w stopniu B2 do końca III roku.
Studenci, którzy zapiszą się na lektorat na semestr zimowy zostaną przepisani automatycznie na semestr letni. Osoby, które nie zamierzają kontynuować nauki w semestrze letnim powinny samodzielnie wyrejestrować się z lektoratu podczas trwania tury rejestracji. Informacja o egzaminach certyfikacyjnych http:www.certyfikacja.uw.edu.pl .
https://www.uw.edu.pl/student_/akademiki/
Wnioski o akademik składane są elektronicznie przez platformę USOS.
Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy złożyć w Sekretariacie w dniach odbioru ELS (legitymacji studenckiej) najpóźniej do dnia 2 października 2022 rok.
https://bok.uw.edu.pl/sekcja-toku-studiow/oplaty-za-uslugi-edukacyjne/
Dni Adaptacyjne dla Studentów I Roku Kolegium MISMaP 2022/23
26.09.2022: Wydział Biologii, ul. I. Miecznikowa 1, sala 9B
Godz. 9:00 –15.00
Prawo i BHP
Zagrożenia w laboratorium chemicznym
Szkolenie p-poż.
Zagrożenia w laboratorium fizycznym
Pierwsza pomoc
Test
Godz. 15:30-17.30
Spotkanie informacyjne
Szkolenie wypełniania IPS
27.09.2022: Wydział Biologii, ul. I. Miecznikowa 1, sala 9B
Godz. 9:00 – 12.00
Szkolenie „Ochrona własności intelektualnej” zakończone testem
Godz. 13:30
Inauguracja roku akademickiego 2022/2023
Wykład inauguracyjny: „Punkty zwrotne w historii stosunków polsko – rosyjskich” wygłosi prof. dr hab. Andrzej Witold Nowak (UJ)
Godz. 15.30-17.00
Spotkanie z przedstawicielem Zarządu Samorządu Studentów
Wszelkie zmiany będą zamieszczane na bieżąco – proszę sprawdzać na naszej stronie!
Wydawanie ELS (Elektroniczna Legitymacja Studencka) w dniach 21,22 i 23 września. 2022r. w godzinach 11:00 – 14:00 w Sekretariacie Kolegium.
WAŻNE! W dniach adaptacyjnych (26 i 27 września) Sekretariat nie będzie obsługiwał nowoprzyjętych studentów!!!!!