Informacje szczegółowe  dla nowoprzyjętych studentów I roku w Kolegium MISMaP UW

1.  Wybór opiekuna dla studentów I roku MISMaP w roku akademickim 2022/223

Każdego ze studentów rozpoczynających studia w Kolegium MISMaP obejmuje opieką tutor (mentor) -profesor lub adiunkt zatrudniony na wydziale Uniwersytetu Warszawskiego, na którym prowadzony jest kierunek podstawowy wybrany przez studenta w Kolegium MISMaP. W zależności od wydziału, student ma obowiązek wyboru od początku studiów indywidualnego tutora korzystając z dostępnych list na stronie MISMaP.

Tutorzy

Studenci powinni nawiązać kontakt z tutorem (najlepiej w czasie dni adaptacyjnych w końcu września, wcześniej ew. mailem jednak nie później niż na początku października).
W przypadku trudności w nawiązaniu kontaktu z tutorem można skontaktować się z opiekunem/koordynatorem MISMaP na danym wydziale.

Wydział Biologii: koordynator: dr Monika Radlińska (tel.:22 55 41419;
e-mail: m.radlinska@biol.uw.edu.pl)

WydziałChemii: koordynator:drAgata Kowalczyk; e-mail:akowalczyk@chem.uw.edu.pl);

Wydział Fizyki: koordynator – prof. dr hab. Andrzej Twardowski (tel.: 22 5532732;
e-mail: andrzej.twardowski@fuw.edu.pl)

Wydział Geografii i Studiów Regionalnych (informacja będzie uzupełniona)
opiekunowie I roku:
dla kierunku geografia oraz dla kierunku gospodarka przestrzenna:

Wydział Geologii: koordynator: dr hab. Anna Wysocka, prof. UW (tel.: 22 55 40445;
e-mail: Anna.Wysocka@uw.edu.pl)

Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki: koordynator: dr hab. Filip Murlak (tel.: 22 55 44458;
e-mail: fmurlak@mimuw.edu.pl)

Wydział Psychologii: koordynator: dr n. społ. Aleksandra Bala (tel.: 22 55 49 750
e-mail: bala@psych.uw.edu.pl)

Wydział Filozofii: koordynator: dr hab. prof. ucz. Marcin Poręba (tel.: 2255 20221; e-mail: m.poreba@uw.edu.pl)

Wydział Socjologii: koordynator (informacja będzie uzupełniona)

Kolegium MISMaP prowadzi studia międzydziedzinowe na kierunkach przyporządkowanych do dyscyplin naukowych wchodzących w zakres dziedzin nauk:

a). ścisłych (matematyka, informatyka, fizyka, astronomia, chemia),
b). przyrodniczych (biologia, biotechnologia, ochrona śr., geografia, geologia poszukiwawcza, geologia stosowana),
c). społecznych (psychologia, gospodarka przestrzenna, socjologia),
d). humanistycznych (filozofia, kognitywistyka i bioetyka (tylko II stopień))

W ramach studiów międzydziedzinowych student może wykorzystać dodatkowe, bezpłatne punkty ECTS określone ustawą:  90 ECTS na programie studiów oraz od 1.10.2013 roku z puli JM Rektora UW 150 ECTS, co podnosi limity ECTS:

– na studiach I stopnia do: 180 +  90 + 150 = 420 ECTS
– na studiach II stopnia do: 120 + 90 + 150 = 360 ECTS
– na studiach jednolitych magisterskich do: 300 + 90+150 = 540 ECTS.

Student zobowiązany jest do realizacji zajęć:

  • kierunku podstawowego w liczbie min. 30 ECTS/rok,
  • kierunków pozapodstawowych (zajęć kierunkowych, określonych przez minima programowe dla studentów K MISMaP, prowadzonych przez wydziały inne niż wydział prowadzący kierunek podstawowy) w liczbie min. 12 ECTS/rok,
  • międzydziedzinowych (modułowych) w liczbie min. 4 ECTS/rok, z dziedziny nauk innej niż dziedzina kierunku podstawowego. Zajęcia modułowe stanowią zbiory zajęć przygotowanych specjalnie dla MISMaP i MISH oraz zajęcia prowadzone przez Wydział Nauk Ekonomicznych, z których student dokonuje wyboru, w konsultacji z opiekunem. Lista i plan zajęć międzydziedzinowych zostanie zamieszczony na naszej stronie.
  • zajęć humanistycznych lub społecznych za min. 5 ECTS (wymóg ustawowy)
  • zajęcia Technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) – lista przedmiotów pozwalająca na zaliczenie Technologii Informacyjnych i komunikacyjnych http://mismap.uw.edu.pl/ogloszenie-dla-stud/lista-przedmiotow-pozwalajacych-na-zaliczenie-technologii-informacyjnych-i-komunikacyjnych/

W szczególnych przypadkach (m.in. w przypadku niemożności ułożenia spójnego IPS) student może zwrócić się do dyrektora K MISMaP o zwolnienie z obowiązku realizacji zajęć modułowych.

2. Układanie planu i zapisy na zajęcia

  1. Student wraz ze swoim tutorem ustala swój własny, w pełni indywidualny program studiów, złożony z przedmiotów prowadzonych na wydziałach uczestniczących w Kolegium MISMaP oraz przedmiotów dodatkowych z innych wydziałów Uniwersytetu. Indywidualny Program Studiów (IPS) studenta Kolegium MISMaP powinien zawierać przedmioty prowadzone przynajmniej na dwóch kierunkach studiów dostępnych na wydziałach uczestniczących w Kolegium MISMaP (zajęcia w ramach kierunków poza podstawowych muszą być na innym wydziale niż kierunek podstawowy).
  2. Student układa Indywidualny Program Studiów na dany semestr, uwzględniając wymagania określone w Zasadach Studiowania w Kolegium MISMaP, dostępnych na stronie http://mismap.uw.edu.pl/o-mismap/uchwaly-mismap/ ORGANIZACJA STUDIÓW
    W KOLEGIUM MIĘDZYWYDZIAŁOWYCH INDYWIDUALNYCH STUDIÓW MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH
    UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO

Przed wyborem zajęć proszę zapoznać się z wymaganiami programowymi dla studentów MISMaP i zajęciami proponowanymi przez wydział na semestr zimowy (2022Z).
Studentów MISMaP nie obowiązuje realizacja zajęć dodatkowych (ogólnouniwersyteckich) – wymaganą semestralnie liczbę punktów (ECTS) można wypełnić zajęciami z kierunku podstawowego i pozapodstawowego.

  1. Studentów I roku obowiązuje:
    a) zaliczenie obowiązkowego szkolenia BHP .
    b) zaliczenie obowiązkowego szkolenia z ochrony własności intelektualnej.

Na w/w zajęcia studentów MISMaP rejestruje sekretariat K MISMaP.  Zajęcia będą prowadzone w czasie dni adaptacyjnych (koniec września). Szczegółowy harmonogram dni adaptacyjnych będzie podany na stronie K MISMaP.
UWAGA: brak zaliczenia wymienionych zajęć skutkuje warunkowym   zaliczeniem I roku  studiów.

         c) obowiązkowe szkolenie biblioteczne online

https://www.buw.uw.edu.pl/szkolenia/ Student, który przeszedł szkolenie z wynikiem pozytywnym, powinien wydrukować stronę z wynikiem testu i złożyć w Sekretariacie K MISMaP w czasie dni adaptacyjnych przy odbiorze legitymacji studenckiej

  1. Zapisy na zajęcia w semestrze zimowym (202ZZ) roku akademickiego 2022/2023.

UWAGA:  przy zapisach i rezygnacji obowiązują terminy podane przez Wydziały.

  • Biotechnologia, Biologia, Ochrona Środowiska (Wydział Biologii) – wydziałowy USOSweb

Zapisy na zajęcia dla studentów I roku odbywają się we wrześniu poprzez system USOS. Sposoby i terminy rejestracji na zajęcia (kierunek podstawowy i pozapodstawowy) są szczegółowo opisane na stronie internetowej Wydziału Biologii. Zajęcia znajdujące się w ofercie programowej dla studentów I roku podzielone są ze względu na kierunek studiów (biologia, biotechnologia, ochrona środowiska) oraz ze względu na typ zajęć: „obowiązkowe” oraz „do wyboru”. Należy zwrócić uwagę na przedmioty z grup do wyboru, które zgodnie z programem można zrealizować w okresie dwóch pierwszych lat studiów oraz na możliwość wyboru tych zajęć w określonym wymiarze godzinowym..

  • Chemia (Wydział Chemii) – wydziałowy USOSweb Zapisy na zajęcia dla studentów I roku dla kierunku podstawowego i pozapodstawowego odbywają się we wrześniu, w tzw. II turze zapisów, bezpośrednio przez system USOS.·
  • Fizyka, Astronomia (Wydział Fizyki) – wydziałowy USOSweb. Zapisy na zajęcia dla kierunku podstawowego i pozapodstawowego odbywają się we wrześniu, bezpośrednio przez system USOS, na takich samych zasadach jak dla studentów Wydziału Fizyki.·
  • Geografia, Gospodarka Przestrzenna (Wydział Geografii i Studiów Regionalnych) – wydziałowy USOSweb. Zapisy na zajęcia dla kierunku podstawowego i pozapodstawowego odbywają się we wrześniu, w tzw. II turze zapisów bezpośrednio przez system USOS. ·
  • Geologia (Wydział Geologii)Studenci kierunku we wrześniuzgłaszają się do pełnomocnika ds. systemu USOS mgr Adama Stępnia (P012) w celu rejestracji i zapisu na zajęcia.
  • Matematyka, Informatyka (Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki) rejestracja na zajęcia https://usosweb.mimuw.edu.pl/kontroler.php?_action=news/default
  • Psychologia (Wydział Psychologii)– Studenci, dla których psychologia jest kierunkiem podstawowym  samodzielnie zapisują się na zajęcia obligatoryjne poprzez USOSWeb (https://usosweb.uw.edu.pl). Na zajęcia fakultatywne i specjalizacyjne studenci zapisują się poprzez system rejestracji żetonowej – tzw. UL  (https://rejestracja.usos.uw.edu.pl/ ). Studenci innych kierunków podstawowych mogą rejestrować się na zajęcia obligatoryjne poprzez USOSweb (https://usosweb.uw.edu.pl/.

Przed rozpoczęciem rejestracji należy sprawdzić czy kursy zostały udostępnione – jeżeli rejestracja na wybrany przedmiot nie jest widoczna należy wysłać e-mail na adres: usosweb@psych.uw.edu.pl 
Informacje organizacyjne dot. rejestracji znajdą się na stronie: http://psych.uw.edu.pl/dla-studentow/rejestracje-na-zajecia/

  • Kognitywistyka, Socjologia, Filozofia (Wydział Filozofii i Wydział Socjologii) – zapisy na zajęcia prowadzone przez Instytut Filozofii (zajęcia z kodem 3501) poprzez wydziałowyUSOSweb. Zapisy na zajęcia prowadzone przez Instytut Socjologii (zajęcia z kodem 3502) prowadzone są za pośrednictwem pani Agnieszki Jasiewicz (e-mail: ajasiew@is.uw.edu.pl)

Istnieje możliwość uczestniczenia studentów Kolegium MISMaP w zajęciach prowadzonych w ramach makrokierunku Bioinformatyka i Biologia Systemów (w miarę wolnych miejsc na ćwiczeniach, gdzie liczba miejsc jest ograniczona możliwościami technicznymi). Kolegium MISMaP będzie uznawać przedmioty kierunkowe ze zdanym egzaminem lub zaliczeniem na ocenę na Bioinformatyce i Biologii Systemów (zgodnie z wymaganiami makrokierunku) jako przedmioty pozakierunkowe w Kolegium MISMaP.

Zapisy na zajęcia na wybrane przedmioty Bioinformatyki i Biologii Systemów – studenci składają  podanie w sekretariacie K MISMaP do dnia 1 września, osobiście lub drogą mailową na adres mismap@fuw.edu.pl (z dopiskiem w temacie „zapisy bioinformatyka”). Podanie musi zawierać: imię i nazwisko studenta, numer telefonu do szybkiego kontaktu, adres mailowy uniwersytecki, numer albumu, rok studiów, kierunek podstawowy, pełną nazwę przedmiotu, kod przedmiotu, numer grupy zajęciowej (dot. ćwiczeń i laboratoriów). Decyzje będą podjęte w 2 połowie września.

Studenci Kolegium MISMaP nie mają możliwości uzyskania dyplomu makrokierunku Bioinformatyka i Biologia Systemów. Dyplom ukończenia tego makrokierunku mogą uzyskać tylko studenci przyjęci na makrokierunek – wszystkie zajęcia makrokierunku są dedykowane dla tej grupy studentów (nawet, jeżeli ich nazwa jest współbrzmiąca z innymi zajęciami prowadzonymi przez Wydziały, treść jest dopasowana do wymagań makrokierunku) i wymagane jest ich zaliczenie.

USOS – Uniwersytecki System Obsługi Studentów. Wygodne wejście na wydziałowe USOSweb z US ze strony https://usosweb.uw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:news/default

LOGOWANIE do USOS i USOSweb dostępne jest za pomocą hasła z IRK.
Te same hasła dają możliwość zalogowania się do rejestracji na przedmioty ogólnouniwersyteckie http://rejestracja.usos.uw.edu.pl/). Identyfikatorem logowania do serwisów jest PESEL.

Posiadanie skrzynki pocztowej w domenie uniwersyteckiej jest obowiązkiem każdego studenta. Tylko na te adresy e-mailowe będą wysyłane komunikaty rejestracyjne i odpowiedzi na wiadomości.

Załóż skrzynkę pocztową: http://poczta.student.uw.edu.pl/
We wszystkich sprawach studenckich obowiązkowo należy korzystać z adresów UW.

  1. Informacja o zapisach na lektoraty, zajęcia wf oraz przedmioty ogólnouniwersyteckie
    i dające uprawnienia nauczycielskie
    (http://rejestracja.usos.uw.edu.pl/index.php

Lektoraty nie są zajęciami obowiązkowymi, mają na celu umożliwienie studentowi podwyższenia poziomu znajomości już opanowanego języka obcego lub umożliwienie nauki kolejnego języka obcego. Wymagany jest egzamin z języka nowożytnego w stopniu B2 do końca III roku.

Studenci, którzy zapiszą się na lektorat na semestr zimowy zostaną przepisani automatycznie na semestr letni. Osoby, które nie zamierzają kontynuować nauki w semestrze letnim powinny samodzielnie wyrejestrować się z lektoratu podczas trwania tury rejestracji. Informacja o egzaminach certyfikacyjnych http:www.certyfikacja.uw.edu.pl .

  1. Sprawdź na swoim koncie w IRK, czy masz zaakceptowane zdjęcie. Jeśli jest informacja o braku akceptacji, to wprowadź zdjęcie o właściwych parametrach.
  2. Pełne informacje o terminach i sposobie ubiegania się o miejsce w akademiku dostępne na stronie:
    https://www.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2021/08/akademiki-pomocne-informacje-2021-22.pdf

https://www.uw.edu.pl/student_/akademiki/

Wnioski o akademik składane są elektronicznie przez platformę USOS.   

  1. Badania lekarskie można bezpłatnie wykonać w wymienionych placówkach https://mwomp.pl/badania-uczniow/badania-uczniow/

Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy należy złożyć w Sekretariacie w dniach odbioru ELS (legitymacji studenckiej) najpóźniej do dnia 2 października 2022 rok.

  1. Przydatne linki http://www.uw.edu.pl/student_/
  2. Wysokość opłat za usługi edukacyjne

https://bok.uw.edu.pl/sekcja-toku-studiow/oplaty-za-uslugi-edukacyjne/

 

Dni Adaptacyjne dla Studentów I Roku Kolegium MISMaP 2022/23

26.09.2022: Wydział Biologii, ul. I. Miecznikowa 1, sala 9B

Godz. 9:00 –15.00

Prawo i BHP
Zagrożenia w laboratorium chemicznym
Szkolenie p-poż.
Zagrożenia w laboratorium fizycznym
Pierwsza pomoc
Test

Godz. 15:30-17.30

Spotkanie informacyjne
Szkolenie wypełniania IPS

27.09.2022: Wydział Biologii, ul. I. Miecznikowa 1, sala 9B

Godz. 9:00 – 12.00

Szkolenie „Ochrona własności intelektualnej”  zakończone testem

Godz. 13:30

Inauguracja roku akademickiego 2022/2023
Wykład inauguracyjny: „Punkty zwrotne w historii stosunków polsko – rosyjskich” wygłosi prof. dr hab. Andrzej Witold Nowak (UJ)

Godz. 15.30-17.00

Spotkanie z przedstawicielem Zarządu Samorządu Studentów

Wszelkie zmiany będą zamieszczane na bieżąco – proszę sprawdzać na naszej stronie!

Wydawanie ELS (Elektroniczna Legitymacja Studencka) w dniach  21,22 i 23 września. 2022r. w godzinach 11:00 – 14:00 w Sekretariacie  Kolegium.

WAŻNE! W dniach adaptacyjnych (26 i 27 września) Sekretariat nie będzie obsługiwał nowoprzyjętych studentów!!!!!